شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

لندن: بی‌دقتی یکی از کارکنان ایستگاه قطاری در شمال لندن باعث تخلیه کامل این ایستگاه شد

روزگذشته به‌صدا درآمدن آژیر آتش سوزی در این ایستگاه بسیار شلوغ، باعث شد که تمامی مسافران مجبور به خارج شدن از این ایستگاه شوند. وقتی ماموران آتش نشانی به محل رسیدند متوجه شدند که سوختن یک تکه نان در دستگاه تست عامل این دردسر بوده است.

مسئولان ایستگاه قطار پس از این مسئله به‌خاطر بی‌دقتی یکی از کارکنان خود که قصد خوردن صبحانه را داشته است عذرخواهی کردند. قطارهای زیرزمینی شهر لندن مجهز به سیستمی بسیار حساس به دود است که بلافاصله آژیرها را به صدا در می‌آورد.

رکوردشکنی با ماشین چمن‌زنی

لندن: یک گروه انگلیسی که به دنبال شکستن رکورد سرعت حرکت با ماشین چمن زنی است اولین آزمایش خود را انجام داد. راننده این ماشین چمن‌زنی ویژه قصد دارد در رکوردگیری که قرار است ماه آینده برگزار شود از مرز سرعت 160 کیلومتر بر ساعت عبور کند.پدربزرگ این  راننده هم در سال 1924 توانسته بود رکورد جهانی این رشته را بشکند.

رکورد سرعت حرکت با ماشین چمن‌زنی اکنون در اختیار باب‌کلیولند از آمریکاست که در سال 2006 توانست با سرعت 130‌کیلومتر بر ساعت حرکت کند. راننده انگلیسی‌ها  25 سال است که در موزه ملی موتور کار می‌کند و به تازگی از یک عمل جراحی قلب جان سالم به در برده است. او قصد دارد درآمد حاصل از این رکوردشکنی را به یک بیمارستان کودکان اهدا کند.

توپ عطر برای مقابله با بوی زباله

پکن: شکایت مردم از بوی بد محل دفن زباله در حومه پایتخت چین باعث اختراع یک وسیله جدید شد. یک کارمند این ایستگاه دفن زباله‌ای وسیله‌ای به نام توپ عطر اختراع کرده است که به چینی‌ها کمک می‌کند بوی بد زباله را با بوی عطر برای مردم عوض کنند.

این وسیله عطرگیاهان را که در کارخانه ویژه‌ای  به صورت مایع تهیه می‌شود با فشار زیاد در محوطه دفن زباله اسپری می‌کند. مقام‌های چینی در اولین آزمایش خود از 100 دستگاه برای پخش عطر استفاده کردند که به گفته آنها بوی زباله را به پایین‌ترین حد خود رسانده است.

بیش از 17 میلیون نفر ساکن پکن روزانه 18 هزار تن زباله تولید می‌کنند که بوی بد محل دفن آنها بارها باعث عذرخواهی مسئولان شده است.

نگهداری از خرس به عنوان حیوان خانگی

لیائونینگ :  یک زن چینی با نگهداری از یک بچه خرس یتیم این روزها حسابی نظر رسانه های این کشور را جلب کرده است. این بچه خرس اکنون در شرایط مشابهی با فرزندان این زن زندگی می‌کند.

این زن روزی 4 بار با پستانک به این بچه خرس غذا می‌دهد و حتی برای جلوگیری از خرابکاری او را پوشک کرده است! این بچه خرس که خانواده‌اش را از دست داده است چند وقت پیش توسط یکی ازاهالی پیدا شد اما مسئولان سازمان محیط زیست از پذیرفتن آن خودداری کردند.

مسئولان اعلام کرده بودند این بچه خرس شانسی برای زنده‌ماندن ندارد اما این زن چینی تصمیم گرفت تلاش خود را بکند. این خرس اکنون وزنش به7 کیلوگرم رسیده و مادر جدیدش قرار است وقتی او به 20 کیلوگرم رسید  او  را در طبیعت رها کند.

کد خبر 105858

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز